Project Description

아디티 조쉬 Aaditi Joshi

B.1980 India

아디티 조쉬는 비닐봉지와 폴리프로필렌 백을 활용한 회화적 조각을 만든다. 비닐봉지는 작가가 나고 자란 도시 뭄바이의 곳곳에서 발견되는 쓰레기의 대부분을 차지하는데 작가는 쓰레기 더미에서 추상적이고 자유로운형태로 산재해 있는 비닐봉지의 투명성과 장식성, 형태적 특성에 주목한다. 아디티 조쉬는 인도 뭄바이 L.S. Raheja School of Art에서 석사 과정을 마치고, <New Works>(TARQ 갤러리, 뭄바이, 2019), <Recent Works>(뮤지엄 갤러리, 뭄바이, 2007), <Zero Opacity>(Jehangir 아트 갤러리, 뭄바이, 2005) 등의 개인전을 가졌으며, <Megacities Asia>(보스턴 미술관, 2016), <(M)other India>(Galerie du Jour – Agnès B., 파리, 2011), <Present-Future>(NGMA, 뭄바이, 2005) 등의 단체전에 참여하였다.

Aaditi Joshi creates pictorial sculptures using plastic and polypropylene bags. Plastic bags make up most of the garbage found in Mumbai, the city where the artist was born and raised. The artist pays attention to the transparency, decorativeness, and morphological characteristics of plastic bags scattered in an abstract as a free form in a pile of garbage. She completed her master’s degree at L.S. Raheja School of Art in Mumbai, India. Her recent solo exhibitions are <New Works>(TARQ Gallery, Mumbai, 2019), <Recent Works>(Museum Gallery, Mumbai, 2007), <Zero Opacity>(Jehangir Art Gallery, Mumbai, 2005), and participated in group exhibitions such as <Megacities Asia>(Museum of Fine Arts Boston, 2016), <(M)other India>(Galerie du Jour – Agnès B., Paris, 2011), and <Present-Future>(NGMA, Mumbai, 2005).

무제

2021

목재, 폴리프로필렌 포대

각 274 x 360 x 9 cm (5개)

TEAF21 커미션, 2021

작가가 나고 자란 도시 뭄바이는 버려진 비닐봉지가 하수구를 막거나 여기저기 찢어진 채로 산재하며 쓰레기 더미 속 비닐봉지는 도시의 냄새, 소음, 속도감을 전해주는 뭄바이를 대표하는 풍경 중 하나다. 작가는 이런 쓰레기 더미에서 보이는 비닐봉지의 값싼 텍스처와 색감에서 아름다움을 발견하고, 비닐봉지의 자유로운 형태와 투명성, 장식성에 주목한다. 현대 도시의 일상에서 환경을 위협하는 가장 큰 주범이 되는 플라스틱은 간편하고 위생적인 반면, 사용되는 순간 쓰레기가 되어 버리지만 작가는 오히려 도처에 널린 이런 재료를 사용함으로써 역설적으로 ‘지속 가능한 아름다움’을 이야기하고자 한다.

 

Untitled

2021

Wood, polypropylene bags

274 x 360 x 9 cm (5ea)

Commissioned by TEAF21, 2021

Mumbai, where the artist spent her whole life, is awash with discarded plastic bags: they scatter the surface and choke the drain pipes. Plastic bags found within heaps of trash convey the smell, noise and the speed at which Mumbai moves, making up a scene that represents a major aspect of the city. The artist, detecting beauty in the cheap textures and colors of these plastic bags, is attracted to the material’s transparency, freedom of form and decorative property. Plastic has become a major source of environmental hazards in a modern day city. While as a material plastic provides convenience and hygiene, it becomes useless as soon as it’s done fulfilling its function. And what she does with this material that symbolises trash is embrace and promote ‘sustainable aesthetic’ through art.